„Oarecum asemănătoare cu distopii de genul ,,451°Farenheit “, ori cu biografiile martirilor din primele veacuri, dar substanțial diferită de tot ce am mai citit ca parte a prozei de inspirație religioasă, cartea Georgiei Briggs are ceva din lama fină și precisă a unui bisturiu. De ce? Poate, pentru faptul că o asemena narațiune, plasată in America unui viitor apropiat, în așa-numita Epocă a Toleranței Religioase, nu pare destul de interesantă in vremurile noastre, tot mai erodate de rugina progresismului ideologic. Sau, poate, pentru că un astfel de subiect este ocolit sistematic de către autorii unei literaturi ușor de digerat. Poate și pentru faptul că, deși, la prima vedere pare o carte pentru adolescenți, puțini dintre ei vor avea plăcerea, puterea, dorința și chiar curajul de a duce lectura la bun sfârșit. Probabil nici adulții nu o vor citi cu inimă senină, căci nu e deloc liniștitor să vezi ce nori negri se întrezăresc pe cerul zilelor (anilor) ce stau să vină.

Sau, poate pentru toate cele de mai sus la un loc, cărora li se adaugă aceeași veșnică strângere de inimă cu care eu deschid sau închid paginile unei distopii, datorită faptului că, în subsidiar, ea e nu doar oglinda imaginară a unei realități posibile, ci este, în același timp, purtatoarea unui puternic mesaj profetic.

Oricum ar sta lucrurile, oricât de mult ar părea că descurajez cititorul amator de subiecte facile să o parcurgă, cartea ,,Icoana” rămâne o experiență memorabilă, un demers literar temerar, o adevărată provocare pentru cititor, un exercițiu de sinceritate și de conștiință pentru fiecare dintre cei care ne numim creștini, căci a o citi e ca și cum ți-ai privi adâncul sufletului în oglinda cea mai clară, pentru a te vedea exact așa cum ești, iar nu așa cum îți imaginezi sau cum ai dori să fii.

Așadar, o recomand călduros oricui se încumetă să plonjeze într-un univers ideologic incomod, într-o zonă tematică mai puțin bătătorită a literaturii contemporane, într-o lume în care copiii ne (mai) dau, nouă, adulților, lecții uriașe de verticalitate și de curaj și, unde Evanghelia, deși a devenit indezirabilă, încă naște sfinți.”

O recenzie de Cosmina Tămaș